Politică de rambursări și returnări

Voinicel.ro dorește să ofere produse de foarte bună calitate utilizând materii prime ale producătorilor români dar și europeni renumiți în domeniu. Cu toate acestea, uneori, Consumatorul dorește să facă retur din motive obiective sau subiective. Consumatorul poate returna oricând o comanda, integral sau parțial, în condițiile prevăzute de lege.

În cazul în care doriți să vă retrageți din contract, trebuie sa aveți în vedere ca returul nu este gratuit. “Va trebui să suportați costul direct al returnării produselor”[1]. O estimare de cost găsiți la adresa https://www.fancourier.ro/estimare-cost/ de pe site-ul FanCourier.

29. Termenul legal de retur

„Consumatorul beneficiază de o perioada de 14 zile calendaristice pentru a se retrage dintr-un contract la distanta […], fără a fi nevoit sa justifice decizia de retragere.

Termenul maxim de retur este de 14 zile calendaristice[2] măsurat de la data primirii produsului (intrării în posesie) și până la trimiterii dovezii ca produsul a plecat de la Dvs. și a fost expediat către noi prin curierat rapid.

30. Diminuarea valorii bunurilor returnate[3]

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță Consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze (nu să folosească) și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Sunteți responsabil pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor[4].

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic[5]. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii sau, în cazul nostru, consumatorul trebuie doar să probeze perna, nu să doarmă pe ea. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mântuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.

Manipulările ACCEPTATE pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:

  1. dezambalarea fără distrugerea / deteriorarea ambalajelor originale. Ca urmare atunci când returnați un produs aveți obligația de a-l returna cu ambalajul original nedeteriorat, produsul fiind protejat prin sacul de plastic inițial și introduse în cutie din carton (fără etichete lipite pe acesta, fără tăieturi, rupturi etc.) și împreună cu toate articolele primite cadou.
  2. inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
  3. pipăire, potrivire, măsurare, îndoire, frământare cu mâna, așezare pe pat;
  4. înfățarea sau dehusarea pernelor cu husele exterioare fără deteriorare;
  5. testarea durității sau elasticității pernelor;

Dacă un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat/folosit/purtat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

Acţiuni NEACCEPTATE care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:

  1. folosirea / purtate / utilizarea produselor în orice mod;
  2. ruperea sau murdărirea etichetelor;
  3. ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
  4. zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe;
  5. desigilarea produselor de curățenie, cosmetice, de îngrijire personală, produselor pentru copii și nou-născuți sau de lenjerie intimă.
  6. produsele prezintă urme de machiaj, creme, grăsimi, deodorant, pete, destrămării, fire rupte, tăieturi, par uman sau de animale, rupturi, sange;
  7. husele exterioare sau interioare au fost spălate, călcate, sau parfumate ori prezintă urme de uzură sau sifonare prin purtare / utilizare;
  8. consumatorul a avut produsul în posesie mai mult de 14 zile calendaristice;

Valoarea produselor folosite / purtate / în care s-a dormit … se accepta retur numai după aducerea lor la conformitate, implicand  costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, coasere, surfilare, înlocuire a eventualelor părți deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea revânzării ca produs Recondiționat. Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea componentelor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.

Orice modificare a stării inițiale a produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibilă vanzarea produsului ca nou, duce automat la aplicarea proceduri de returnare supusă unor taxe readucere a produselor la starea inițială în care au fost livrate.

Diminuarea se aplică ca procent între 10%-90% din valoarea inițială a produsului. Taxa de diminuare va fi comunicată către client la receptionarea produselor modificate cu proces-verbal de constatare diferențe.

Puteți returna dacă însoțiți produsul cu factura fiscală sau copia ei, împreună cu instrucțiunile de utilizare și declarația de conformitate și garanție în ambalajul original (cutie de carton și sac de plastic).

Dacă produsele în totalitate sau componente ale acestora nu mai pot fi aduse la conformitate și nu pot fi revândute, nu vor fi rambursate. Acestea rămân în custodie, la dispoziția dvs, timp 14 zile după care vor fi casate prin reciclare.

31. Înlocuirea unui produs

În cazul solicitării inlocuirii produsului cu unul identic, sau cu un alt model, acesta trebuie să aibe o valoare egală sau mai mare ca produs returnat. Produsul trebuie sa respecte conditiile de conformitate cu G. Politica de returnare.

Returul pentru înlocuirea modelului/culorii, doar dacă produsul este în starea inițială, este acceptat o singură dată și pentru un singur produs. Dacă înlocuirea este solicitată de client, acesta plătește transporturile tur-retur al produsului și al rambursului.

Dacă înlocuirea ni se datorează, cheltuielile de transport tur-retur al produsului și al rambursului ne revin nouă.

32. Rambursarea valorii produsului returnat

Produsele returnate se recepționează în gestiune pe baza unui Proces-verbal de constatare diferente.

Confirmarea de recepție a returului se transmite în scris pe e-mail în termen de 14 zile de la primirea și verificarea coletului.

Produsele care raman vandabile vor fi rambursate la valoarea diminuată sau integrală calculată prin Procesul-verbal.

Restituirea contravalorii produselor se face prin transfer bancar în contul IBAN indicat în formularul de retur. În acest caz ne sunt necesare următoarele informații: Nume titular cont, cont IBAN și banca.

Termenul de ramburs este de maxim 14 zile de la data intrării produsului în posesia noastră.

Consumatorul care nu-si ridica/preia produsele comandate și nu plătește transportul pentru tur-retur, va fi refuzat, pe viitor, pentru alte livrari.

Consumatorul care a primit produsul, conform comenzii, l-a returnat cu încălcarea Termeniilor și Condițiilor noastre, și revine cu o nouă comanda, va fi refuzat, pe viitor, pentru alte livrari.

Retururile nu se primesc prin Posta Romana, ci doar prin intermediul firmelor de curierat gen Fan Courier sau DPD România, sau printr-o alta firma de curierat la alegerea dvs. atat timp achitați transportul conform prevederilor legale.

Atenție! Costurile aferente serviciului de curierat nu sunt returnabile. În cazul în care doriți să returnați integral sau parțial o comandă, iar costul inițial de livrare a comenzii a fost suportat de noi (pentru comenzi peste 200 de lei), se vor scadea din valoarea returnata si taxele de livrarea a comenzii initialea.

NU UITAȚI: Asigurati-va ca produsul pe care vreți să-l returnezi indeplineste condițiile de returnare.

33. Conform O.U.G. 34/2014 sunt exceptate de la dreptul de retragere:

“Sunt exceptate de la dreptul de retragere prevăzut la art. 9-16 în ceea ce privește contractele la distanță” […] “c) produse confecționate după specificațiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar”. Vă rugăm să țineți cont de faptul că specificațiile fac referire la: culoare de material, tip de material, dimensiuni, adaugare/scoatere de aplicații etc și se transmit în scris, pe e-mail, sau în solicitarea de comanda. Produsele realizate la comanda, nu sunt produse de serie și intră în execuție la cererea expresa a clientului, fapt care atrage după sine imposibilitatea de a le returna. Nu ne asumăm responsabilitatea pentru informațiile transmise eronat de către client cu privire la specificatiile produsului personalizat. e) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator.

34.  Formular retur de produs

Pentru a ne comunica decizia de retragere, pentru a returna produsele noastre trebuie sa completati Formularul de retur de la link-ul https://www.voinicel.ro/magazin/termeni-si-conditii/formular-retur-de-produs/

Prin completarea formularului ne anuntati decizia dvs. pe care trebuie să o puneți în aplicare (de a ne trimite produsul/produsele retur) nu mai târziu de 14 zile de la cumpărare și să ne faceți dovada trimiterii cu numărul de AWB.

NU UITAȚI: Asigurati-va ca produsul pe care vreți să-l returnezi indeplineste condițiile de returnare.


[1]Art. 14, alin. (3) si pct. 5, alin. B din Anexa O.U.G. Nr. 34/2014

[2] Art. 9 din O.U.G. Nr. 34/2014

[3] Art. 14, alin. 3 din O.U.G. Nr. 34/2014

[4] Art. 5 alin. C din Anexa O.U.G. Nr. 34/2014

[5] Pct. (47) din Directiva UE 2011/83