13 moduri pentru a va imbunatati somnul

Somnul este esențial dacă ne dorim performanțe ridicare. În adâncul nostru toți știm aceasta. Dar, în acelaști timp, somnul este primul lucru neglijat atunci când avem mult de lucru sau când suntem stresați. Oamenii au nevoie de somn de calitate. Pentru cei cu afaceri, atunci când își propun ca câștige 1% în fata concurentei, au nevoie de somn de calitate, dar nu numai ei. Dacă vă surprindeți dimineața ca serviți a 3-a ceașca de cafea și nu va scuturați de somn, atunci trebuie să vă schimbați comportamentul. Vom descrie 13 moduri pentru a vă optimiza rutina zilnică, pentru a vă îmbunătăți somnul și a vă readuce controlul în viață sau afaceri.

1. Purtați ochelari cu protecție la lumina albastra
Cei mai multi dintre noi știm ca lumina albastra de deranjează sau chiar întrerupe somnul. Încă cine vrea sa renunțe seara complet la ecranele smartphone-urilor, desktopurilor, televizoarelor? Nu eu.
Puteți utiliza în continuare aparatura electronica. Aceștia blochează lumina albastra artificiala care în mod normal suprima hormonul de somn, melatonina. Corpul vostru se va pregăti pentru un somn natural de refacere, cu efort minim, lăsându-te concentrat și energizant în dimineața următoare. Sau cel mai bine, întrerupe ori sursa de lumina din camera voastră.

2. Faceți un program de trezire și respectați-l
Folosiți un ceas deșteptător robust astfel încât sa va rămână cel puțin 90 minute pana sa ajungeți la lucru. Rezistați tentației de a vă verifica imediat e-mail-urile sau mesajele; nu sunteți pe deplin deșteptat să le răspundeți corespunzător. În plus hormonul vostru de stres, cortizolul este la maxim. Lăsați corpul timp de 15 pana la 90 minute pana sunteți complet treaz, hidratat și alimentat. Dacă simțiți nevoia de stimulare mentala, jucați Lumosity, citiți câteva pagini dintr-o carte sau ascutați știrile la radio.

3. Sportul de dimineața
O universitate de stat din America a afirmat ca sportul de dimineața face bine somnului de noaptea. Cei care fac sport la 7 dimineața au dormit mai mult și mai adânc decât cei din grupul care s-au antrenat la orele 13 sau 19. Totuși nu trebuie sa te epuizezi cu pregătiri de mare intensitate. Poți face aerobic, stretching sau yoga. Dacă afacerea este aproape, lăsați mașina în parcare, mergeți pe jos sau pe bicicleta.

4.Folosiți mai multa lumina solară
Știința a dovedit ca activitatea în lumina naturala solară te poate ajuta sa dormi mai bine noaptea. Lumina soarelui mărește concentrația de serotonina din sânge. Serotonina mărește vigilenta și îmbunătățește performanta. Stați la soare sau aer curat, dacă este răcoros, cu cafeaua de dimineața și porniți-vă ziua în mod corect.

5. Rearanjează-ți biroul
Dacă sunteți blocat cu biroul într-un colț întunecos, încercați sa ajungeți la fereastra. Dacă este imposibil, investiți într-o lampa de zi și un modificator și purificator pentru aerul din jurul biroului. Mergeți afara după masa de prânz pentru o plimbare scurta de 15 minute și expuneți-va corpul la lumina soarelui. Aceasta va informa ceasul corpului ca este ziua, ceea ce v-a mari productivitatea și atenția.

6. Fără alcool seara
Alcoolul va face sa adormiți mai repede dar v-a deranja ciclurile de somn. Creierul și corpul vostru se vor reface mai greu dacă veți consuma alcool. Faceți un experiment 30 zile fără alcool și urmăriți cum somnul se va îmbunătăți semnificativ.

7. Evitați suprasolicitările
Nu beți cofeina cu cel puțin 6 ore înainte de culcare – este nevoie de atâta de mult pentru a părăsi corpul nostru. Încercați sa evitați sa răspundeți la SMS sau poșta electronica înainte de somn, puteți risca situații stressante și mintea se poate preocupa toată noaptea. Comunicați ca nu sunteți disponibil 24/24. Sa va verificați email-urile de 3 ori pe zi și este suficient, puteți comunica celorlalți ca mesajele urgente sa ajungă doar pe SMS. Sau cereți unui asistent virtual sa vă monitorizeze corespondența electronică să vă trimită un mesaj pe WhatsApp dacă e ceva setat ca urgență. Lăsați jocurile video sau filmele de acțiune cu sunet surround pentru week-end. Îndepărtați orice perturbator din dormitor cum ar fi dezordinea, romanele de groază sau materialele de lucru de la birou.

8.Faceți un program de rutină pentru seară
O activitate sportivă ușoara cu impact scăzut, cum este înotul, vă vor ajuta să vă goliți mintea după o zi haotică. Optați pentru o lumina scăzuta în dormitor, becuri reglabile electronic sau cu putere electrică scăzută. Pur și simplu descarcați-vă mintea scriind o lista cu „ce trebuie să rezolv”. Puteți folosi ocazia pentru a vă organiza sarcinile de a doua zi sau scrieți trei lucruri pentru care sunteți recunoscători. Pregătiți-vă geanta/rucsacul pentru a 2-a zi, asa încât sa nu aveți grija aceasta de dimineață. Va puteți netezi hainele cu un fier de călcat, pregătiți masa sau faceți curat în casă. Astfel eliminați orice gânduri care va pot deranja în timpul nopții. Meditația este excelenta pentru acest lucru.

9. Luați un supliment de magneziu
Magneziu este un mineral antistress care va poate îmbunătăți calitatea somnului. Tulburările de somn datorate deficienței de magneziu se afla pe locul 2 în topul cauzelor insomniei în zilele noastre.

10.Amenajați un dormitor tip „peștera”
Oamenii dorm mai adânc în întuneric total. Opriți orice sursă de lumina în dormitor: acoperiți ecranul ceasului deșteptător cu banda adeziva. Folosiți storuri/rolete netransparente sau purtați o masca pentru somn. Păstrați camera la un nivel optim de temperatura de 18 grade Celsius.

11.Fiți obsedați de curățenie
Un avertisment: asigurați-va ca nu mâncați în timp ce citiți acest articol.
Este suficient praf pe haine, covoare, sau pe lenjeria de pat. Acarienii trăiesc bine în medii călduțe mâncând pielea moarta. Ați putea dormi pe o suprafața plina de fecale care provoacă alergii și vă pot trezi. E urât, dar poate că e și adevărat.
Soluția e sa aveți un dormitor minimalist. Spălați așternuturile odată pe săptămâna. Ștergeți toate suprafețele cu șervetele antibacteriene. Un filtru HEPA care nu emite lumina sau zgomot și care să omoare acarienii, sa elimine praful din atmosfera este o investiție buna.

12.Fără mese bogate seara
Evitați mesele după orele 19. Vă încarcați stomacul, mâncarea se diferă mai lent și puteți lua în greutate.

13.Folosește pernele Voinicel
Pernele de corp pot fi o soluție pentru confortul nocturn. Orice poziție de somn poate fi ajutată cu o pernă dolofană.
Chiar și poziția de vizionare la TV este completată de o perna fermă.
Materialele sunt naturale și hipoalergice. Folosiți cu încredere.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

web
analytics